Uitslagenwagen Johan Tack            Home  Pagina 2
  Na 13 jaar intensief uitslagen maken en dus steeds veel materiaal meesleuren in de wagen, die hierbij steeds van gezinswagen naar "camion" moest verbouwd worden (alle zetels eruit, materiaal erin en bij thuiskomst weer andersom, soms meerdere keren op eenzelfde weekend) en afschieten door mijn echtgenote van het project mobilhome heb ik een gesloten 2 ton's aanhangwagen gekocht die ik stilaan aan het ombouwen ben tot een heuse uitslagverwerking wagen. Hierdoor hoef ik maar de wagen aan te pikken en ben ik direct vertrekkenklaar (en bij thuiskomst omgekeerd direct beschikbaar voor de familie en nu kunnen de vrouw en kinderen al eens mee).
De bedoeling is dat deze wagen vlak aan de eindstreep van een wedstrijd wordt geplaatst en dat ik van daaruit de tijden kan invoeren van de atleten als dit manueel moet gebeuren. (Gebeurt de tijdsopname via Championchip dan mag de aanhangwagen gerust verderop gezet worden). De voordelen zijn legio en het is eens iets anders dan weg te moeten kruipen bij stormweer onder een vissersparapluutje dat vastgebonden moest worden aan de nadars terwijl regen (en soms sneeuw bij winterduathlon's) rondom onze oren slaat.
De aanhangwagen wordt alleenstaand gebruikt en neemt niet meer plaats in dan een gewone berline. De uiterlijke kenmerken zijn dat ie wit is (leuk om de uitslagen op aan te plakken) en dat hij een dubbele deur achteraan heeft die netjes afsluitbaar is via een containerslot (kan ik ook voor een keer mijn materiaal wegsluiten als we bv naar het zwemwater zijn).
Opvolging is verzekerd door Ruben Neyrynck
001_Geel-Bel2010.jpg 005_Geel-Bel2010.jpg 079_Dehaan_Veloopzwem2010.jpg 200_Geluwe2010.jpg Steunpoten_11.jpg 199_Geluwe2010.jpg
003_Kapelle2009.jpg 011_adegem2009.jpg 159_Grobbendonk2009.jpg 07_Lembeke2009.jpg 211_torhout2009.jpg 158_Grobbendonk2009.jpg
054_Eeklo2009.jpg 
 
012_adegem2009.jpg
 08_dilbeek2009-12-16.jpg
30_Roeselare2009.jpg 
385_Wevelgem2009.jpg
11_Vinderhoute2009.jpg
De aanhangwagen wordt steeds alleenstaand gebruikt en neemt niet meer plaats in dan een gewone berline (430 cm lengte x 198cm breedte x 264 cm hoogte) en weegt beladen ongeveer ongeveer 1500kg. De uiterlijke kenmerken zijn dat ie wit is (leuk om de uitslagen op aan te plakken) en dat hij een dubbele deur achteraan heeft die netjes afsluitbaar is (kan ik ook voor een keer mijn materiaal wegsluiten als we bv naar het zwemwater zijn). De speciale steunpoten staan eronder zodat hij rotsvast staat en er komen beiderzijds luifels van Omnistor aan beide zijkanten om de atleten, scheidsrechters en uitslagen een beetje te beschermen tegen regen of al te veel zon. Ze liggen nu nog bij de drukker. De luifels en steunpoten werden gesponsord door de POWERMAN organisatie uit Nederland waarvoor mijn beste dank.
 171_Geeltenaard2009.jpg
01_Vinderhoute2009.jpg
127_Geeltenaard2009.jpg
128_Geeltenaard2009.jpg
240_Leuven2009.jpg
02_Liedekerke2009.jpg
 57_Liedekerke2009.jpg
56_Liedekerke2009.jpg
111_Sint-Laureins2009.jpg
108_Sint-Laureins2009.jpg
08_Warande2009.jpg
256_Geel2009_Ltf.jpg
Bovenop staat er een bagagedrager, te bereiken vooraan via een ladder, waarop ik een antislip betonplaat heb gelegd en die mijn neef voor mij voorzien heeft van een heel stevige én neerklapbare balustrade. Hierdoor kunnen de starter, de speaker, de pers, TV  of de referees alles overschouwen van bovenaf. Ikzelf kan er natuurlijk ook met mijn tafeltje op kruipen indien nodig en er zijn paraplu fixatiepunten voorzien. De hoogte van de plaat ligt op 2,45 meter, dat maakt werkelijk een aardig verschil voor de speaker op een overvolle marktplaats én de panoramafoto's zijn zeer aantrekkelijk.
 82_Liedekerke2009.jpg
83_Liedekerke2009.jpg
147_adegem2009.jpg
125_Doornik2009.jpg
141_Geluwe2009.jpg
126_Doornik2009.jpg
Ideaal is ook dat de wedstrijdklok aan de balustrade vastgemaakt kan worden en aldus veel zichtbaarder is voor iedereen (en ze staat er ook heel veilig). De afgebeelde klok is die van P. Deleersnijder uit Moeskroen die hij verhuurt voor 45€/dag. Ik breng die voor U mee als U ze tijdig besteld én als ze vrij is natuurlijk.
 050_Geluwe2009.jpg
 40_Oostende2009.jpg
 41_Oostende2009.jpg
 153_Geluwe2009.jpg
 155_Geluwe2009.jpg
 156_Geluwe2009.jpg
Ik plaats mijn tafeltje in de wagen zelf, aldus is het materiaal beter beschermd én afsluitbaar. (en zit ook eens in het droge). Ik heb zowat alle bij; spandoeken start aankomst, een zestal Pc's, tafels, stoelen, paraplu's, aankomstboog, walkietalkies, kopieerapparaat, 5 sets Championchip materiaal, een partytent van 3x3m, een mountainbike, een bos verlengsnoeren en verdeeldozen, etc.... Als ik geen 220V stopcontact vindt binnen de 200 m dan maken we onze stroom zelf via batterijen en stroominverters. Alles ligt op legplanken die rusten op de vaste fixatieplanken die het mogelijk maken om alles netjes te fixeren.
 140_Geluwe2009.jpg
07_Beerse2009.jpg
 08_Beerse2009.jpg
31_Roeselare2009.jpg
32_Roeselare2009.jpg
07_dilbeek2009-12-16.jpg
Aan de vrije zijde van de wagen kunnen de papieren (voorlopige) uitslagen opgehangen worden en sinds de wedstrijd van Beerse probeer ik nu ook om enkele schermen op te hangen aan de wagen (of op een aparte tafel waar de atleten enkele seconden na hun aankomst reeds hun tijden kunnen op aflezen.
162_Grobbendonk2009.jpg 
 52_dilbeek2009-12-16.jpg
 118_adegem2009.jpg
014_Geel-Bel2010.jpg
 150_Leuven2009.jpg
 172_Geeltenaard2009.jpg
De wagen heeft een uitneembare bodem waardoor er in de onderste ruimte plaats is voor de Championchip matten en ze dus bij transport niet onnodig belast worden door het erbovenop gestapelde materiaal. het partytentje dat ik meebreng bewijst zijn diensten bij zowel zon als sneeuw
 386_Wevelgem2009.jpg
009_kasterlee2009.jpg
068_kasterlee2009.jpg
Plan Links
Plan Rechts
DSCN3206.JPG
DSCN3207.JPG
Tenslotte is alles uitneembaar gemonteerd (zonder dus te hoeven schroeven) zodat op een korte tijd de remorque weer voor andere doeleinden kan worden gebruikt. Wat er in de korte toekomst nog zeker bijkomt zijn dus opklapbare tafeltjes aan de zijwanden gemonteerd, die eerder genoemde zijkleppen in de wanden met plexiglas in, (en misschien twee deuren vooraan zodat er materiaal in en uit de wagen kan genomen worden terwijl ik erin zit), de steunpoten (al dan niet automatisch nivellerend en centraal bediend via afstandbediening), de luifels, luchtcompressor om de banden op te pompen van de fietsen van de atleten en een opklapbaar bed heb ik al in de wagen zelf (sommige wedstrijden gaan over meerdere dagen en met het fileleed van tegenwoordig op de autostrades is onnodig weg en weer rijden te vermijden. Een vaste geluidversterking is ook een mogelijke uitbreiding, mocht er iemand een te koop hebben voor een schappelijke prijs mag hij dit gerust even melden.
Hoe was het vroeger?  en nog meer foto's op Pagina 2